دستورالعمل تغییر مقطع و سمت سال 98 - 97


 *موضوع : دستورالعمل تغییر مقطع و سمت سال تحصیلی ۹۸* - *۹۷*
 _سلام علیکم_
 با احترام ، در اجرای نامه شماره ۴۹۰۰/۱۲۴۴۸۴/۲۱۴ مورخه ۹۶/۱۲/۱۹ به منظور ساماندهی بهینه نیروی انسانی ، تعدیل نیروی انسانی در دوره های تحصیلی مختلف، استفاده از تخصص جدیدافراد و نیز ایجاد انگیزه جهت ادامه تحصیل همکاران در رشته های مورد نیاز آموزش وپرورش ، دستورالعمل تغییرسمت سال تحصیلی۹۸-۹۷ بشرح زیر ابلاغ می گردد. شایسته است مدیران محترم اطلاع رسانی به موقع مد نظر قرار گیرد .


 - تغییر سمت فقط برای کارکنان رسمی ثابت و پیمانی مجاز است .لذا پذیرش تقاضای نیروهایی که دراستخدام آزمایشی ؛ قراردادی می باشند ؛ تحت هیچ شرایطی امکان پذیر نیست .

۲- صرفا دارندگان مدارک تحصیلی لیسانس و بالاتر می توانند متقاضی تغییرسمت باشند

 *تبصره* : دارندگان مدارک تحصیلی فوق دیپلم صرفا می توانند درقالب یکی از حالات زیر متقاضی تغییر سمت باشند.

الف ) افراد با مدرک فوق دیپلم آموزش ابتدائی با گرایش های علوم تربیتی می توانند متقاضی تغییر سمت به آموزگاری باشند.

ب) افراد با مدرک فوق دیپلم رشته های فنی می توانند متقاضی تغییرسمت به پست استادکاری باشند.

 *تذکر* : تغییرسمت کلیه نیروهای خدماتی به اداری و آموزشی منوط به احراز شرایط و کسب امتیاز لازم در مصاحبه حضوری و تائید کمیته بررسی صلاحیت های حرفه ای می باشد .

۳- افرادی که دارای تعهد خدمت درسمت و مقطع خاص می باشند تا پایان مدت تعهد خدمت دررشته شغلی مربوطه ،نمی توانند متقاضی تغییر سمت شوند.

۴- کسانی که درسنوات گذشته مشمول تغییر سمت گردیده اند و یا ازاین پس ، حکم تغییر سمتشان صادر می گردد، تا۳سال مجاز به ارائه تقاضای تغییر سمت نمی باشند.

۵- کسانی که درسنوات گذشته مشمول تغییر سمت گردیده اند و یا ازاین پس با تغییر سمتشان موافقت می گردد تا۳سال مجاز به شرکت در فرآیند نقل وانتقالات (داخل و خارج استان ) و انتصاب اداری آموزشی همانند مدیر یا معاون و... نمی باشند.

۶-  همکارانی که همزمان در فرآیند تغییر سمت و نقل وانتقالات ( داخل وخارج استان ) جهت سال تحصیلی ۹۸-۹۷ پذیرفته می گردند ، می بایست از یک فرایند انصراف داده در غیر اینصورت به تشخیص اداره یکی از درخواستهای آنان لغو می گردد .

۷- شرط موافقت نهایی با تغییر سمت و دوره تحصیلی نیروهای پرورشی ، مشاوره و تربیت بدنی ، باعنایت به رشته های تحصیلی مرتبط ، قبولی درمصاحبه تخصصی اداره مشاوره ، امورتربیتی و تربیت بدنی اداره کل می باشد . زمان مصاحبه نیز توسط ادارات مذکور متعاقباً اعلام خواهد شد. ضمناً پس از موافقت نهایی از آموزشی به پرورشی تائیدیه گزینش الزامی می باشد.

۸- کلیه دارندگان مدرک تحصیلی لیسانس وبالاتر در رشته تربیت بدنی ( بجز آموزگاران ) می توانند متقاضی تغییرسمت به دبیر / آموزگار درس تربیت بدنی گردند.

۹- دارندگان مدرک تحصیلی در رشته های حرفه وفن ، علوم تجربی ، دینی وعربی و مطالعات اجتماعی برابر شیوه نامه وزارت متبوع فقط می توانند تا دوره تحصیلی متوسطه اول تغییرسمت و دوره یابند.

۱۰- تغییر سمت نیروهای دارای رسته اداری مالی و خدماتی (رسمی و پیمانی ) که دارای تعهد خاص مبنی بر خدمت در رسته فوق الذکر نمی باشند براساس شرایط ذکرشده برای دوره های تحصیلی با رعایت شرایط احراز مطابق طرح طبقه بندی مشاغل کارکنان و معلمان بلامانع می باشد. باعنایت به اینکه پس از تغییر سمت و دوره تحصیلی اینگونه افراد طبقه و رتبه شان براساس مدرک تحصیلی همانند فرد جدیدالاستخدام کاهش می یابد ، توضیحات لازم را به افراد متقاضی مخصوصا با سنوات بالا قبل از ارائه درخواست داده می شودتا حقی از همکاران تضییع نگردد.

۱۱- تغییرسمت و دوره تحصیلی مشمولان بخشنامه ۲۳۰د (نیروهای آموزشی شاغل در پست های اداری درادارات ) و کادر اداری مدارس مانند ، مدیر ، معاون درصورت استعفاء از سمت های فوق قبل از صدور حکم تغییرسمت و داشتن ابلاغ درتاریخ ۹۷/۰۷/۰۱متناسب با تغییر سمت انجام شده با رعایت شرایط احراز  ، بلامانع می باشد.

* آخرین مهلت تحویل مدارک به  اموراداری۹۷/۰۲/۲۰  می باشد  .

بدیهی است به مدارک ارائه شده پس از پایان مهلت  ، ترتیب اثر داده نخواهد شد و در فرآیند تغییرسمت سال تحصیلی آینده قابل بررسی خواهد بود.
 *اموراداری وتشکیلات وارزشیابی کارکنان*
 

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد